Lugo recuerda a Rosalía en el 185 aniversario de su nacimiento

Las concejalas y concejales del Gobierno de Lugo participaron en los actos del Día de Rosalía organizados por el área de Cultura y la AELG

Maite Ferreiro destacó la figura "moderna, poderosa y valiente" de Rosalía, que la convierten "en una de las mejores figuras que nos definen como pueblo"

Miércoles, 23 de febrero de 2022
Fuente: 
Gabinete de Prensa
Lugo recuerda a Rosalía en el 185 aniversario de su nacimiento

El área de Cultura, Turismo y Promoción de la Lengua y la Asociación de Escritoras y Escritores en Lengua Gallega realizaron hoy en Lugo un acto con motivo del Día de Rosalía, celebrando el 185 aniversario del nacimiento de la poeta. La concejal de Cultura, Maite Ferreiro, destacó la figura "moderna, poderosa y valiente" de Rosalía, y afirmó que esto convierte a la poeta "en una de las mejores figuras que nos definen como pueblo".

"Rosalía fue pionera en la defensa de nuestra lengua, pionera en la defensa de los derechos y pionera en la defensa de los derechos de las mujeres y por eso es necesario recordar a esa Rosalía feminista, inconformista, y rebelde que rompió moldes y que hoy sigue siendo un referente", afirmó Maite Ferreiro.

El acto continuó con la ofrenda floral a Rosalía y con la interpretación de la Alborada de Rosalía, una pieza musical escritura por la propia poeta. Después de la lectura del manifiesto de la AELG por el Día de Rosalía, escrito por Beatriz Maceda, se realizó la tradicional lectura pública de poemas de Rosalía. La actividad contó con la presencia de estudiantes del colegio Rosalía y María Auxiliadora, que realizaron también su homenaje a la Poeta.

Día de Rosalía 2022

El Día de Rosalía se celebra este año por primera vez el 23 de febrero, después de que la Fundación Rosalía de Castro había propuesto cambiar la fecha debido al reciente descubrimiento de la investigadora Sagrario Abelleira, que corrigió la fecha de nacimiento de la poeta.

El Día de Rosalía se convirtió en los últimos años en una de las fechas más importantes del calendario cultural gallego. Comenzó siendo una fecha celebrada y reivindicada por la AELG para luego conseguir una presencia destacada en el mundo escolar. Posteriormente llegaría su extensión a otros sectores más amplios de la sociedad y, al mismo tiempo, la confirmación institucional.

Manifiesto de la AELG por el Día de Rosalía 2022

PENSAR [TE] LIBRE

Eu son libre. Nada pode conter a marcha dos meus pensamentos, e eles son a lei que rexe o meu destino.

Rosalía de Castro.

Alimentamos a realidade do noso País a través da nosa lingua e das palabras que envolven a nosa diversidade social e cultural. Pensármonos na lingua de nosoutras é manter, transmitir e dignificar quen somos. E esta é a forza que atopamos en Rosalía de Castro: recoñecérmonos como pobo forte, unido na nosa lingua.

Non hai nada máis poderoso que as voces legadas polas nosas devanceiras, para arrodear os sentires, as emocións, a rebeldía, a liberdade dese pensamento sobre o que ninguén pode mandar.

Velaquí o maior acto revolucionario que nos agasallou Rosalía de Castro! Os seus versos transfórmanse nunha historia que rebela, provoca, emociona e que nos acolle para “eu tamén navegar” (1), para facermos parte dunha nosa Historia propia e libre.

Así vou eu/formando parte/Non me abandono e formo parte (2), do pobo que describe Rosalía de Castro, da xente que defende a cultura sen cancelas e enche as rúas de voces violetas para combater da man das compañeiras os mouchos que nos asexan e a aqueles que ladran contra as que camiñan.

Abracemos, entón, a desorde das ideas (3) e a marcha dos pensamentos para seguir o navegar de Rosalía de Castro na voz das persoas humildes, para escoitar o silencio das oprimidas e censurar as inxustizas coa forza da nosa lingua. Non precisamos mans alleas que escriban a nosa historia así que, Dálle que dálle ó argadelo/noite e día/e pensa e pensa naquelo/porfía que te porfía, porque xa agroma forte a semente plantada. Vivamos a galope (4) nunha rede de afectos e celebremos que nin a lingua nin o pensamento se exilian. Tezamos xuntas, fortes e libres os puntos que calcetaron as mestras da República, as cigarreiras, as misteiras, as costureiras e todas as que, coma ti, loitaron contra as inxustizas e polos dereitos.

Cosamos cos fíos da lingua na que entendemos, debatemos, amamos e enliñemos as nosas ideas e os nosos pensamentos.

Tal com’as nubes

Qu’impele o vento

Y agora asombran, y agora alegran

Os espaços inmensos d’o ceo,

Así as ideas

Loucas qu’eu teño

As imaxes de multiples formas

D’estranas feituras, de cores incertos,

Agora asombran,

O fondo sin fondo d’o meu pensamento.

Multimedia

  • Lugo recuerda a Rosalía en el 185 aniversario de su nacimiento
  • Lugo recuerda a Rosalía en el 185 aniversario de su nacimiento

Noticias relacionadas