El Foro Feminista Maruja Mallo recibe el premio Entre Mulleres 2018, en un 8-M “que pasará a la historia en la lucha por la igualdad”

La Alcaldesa presidió el acto de entrega de este galardón institucional, con el que el Ayuntamiento quiso "reconocer y visibilizar el movimiento feminista, que siempre existió, pero que ahora resurge. Nos encontramos ante la ya llamada cuarta ola feminista, un punto de inflexión que no tiene vuelta atrás"

Jueves, 08 de marzo de 2018
Fuente: 
Gabinete de Prensa
El Foro Feminista Maruja Mallo recibe el premio Entre Mulleres 2018, en un 8-M “que pasará a la historia en la lucha por la igualdad”

La Alcaldesa de Lugo, Lara Méndez, junto a la Concejal de Bienestar Social, Igualdad e Inclusión, Ana González Abelleira, presidió este jueves en el Salón de Plenos el acto de entrega del premio Entre Mulleres del Ayuntamiento al Foro Feminista Maruja Mallo, en un 8-M que "pasará a la historia en la lucha por la igualdad", subrayó la regidora, por la movilización y repercusión social, política y mediática que alcanzó a nivel mundial.

Con este galardón institucional, el Ayuntamiento quiso "reconocer, visibilizar y agradecer su trabajo al movimiento feminista, que existió desde siempre, quizás las primera feministas fueron las mujeres que mataron en Salem en 1692 por considerarlas brujas cuando lo que reivindicaban eran derechos, pero que ahora está recobrando importancia, resurgiendo y nos encontramos ante la ya llamada cuarta ola feminista, un punto de inflexión que no tiene vuelta atrás", argumentó la Alcaldesa.

Recogió el premio Carmen Simón en representación del foro, del que asistieron otras integrantes, además de colectivos sociales de la ciudad, miembros de la Corporación municipal y otras autoridades, como la diputada provincial de Promoción Económica y Social, Sonsoles López Izquierdo, y el subdelegado del Gobierno, Ramón Carballo.

Lara Méndez subrayó la necesidad de seguir luchando por la igualdad y el empoderamiento de la mujer "porque estamos dando pasos a atrás, ya que la crisis tiene nombre de mujer, como lo tiene el paro, la brecha salarial, las pensiones mínimas, la conciliación, la desigualdad, la dependencia y la violencia". "Somos el 52% de la sociedad y suponemos el 68% de la población universitaria, pero luego eso no se traduce en el día a día en nuestra sociedad", añadió. La regidora indicó que es necesario regular, pero también aplicar el actual marco normativo existente, dotando con recursos leyes como las de igualdad en el trabajo o la de violencia de género.

La Alcaldesa agradeció al Foro Feminista su trabajo y función, por ser "el altavoz de muchas mujeres que no pueden hacerse escuchar".

Por su parte, Carmen Simón explicó que el objetivo del Foro Feminista es "recuperar la óptica feminista que nos fue robada en la educación", promover "la teoría política del feminismo", acercar "a la sociedad lucense otras miradas para construir una sociedad más justa e igualitaria", y "divulgar la aportación de las que nos precedieron en este movimiento, como Maruja Mallo, con cuya imagen de luchadora y rompedora nos identificamos".

Tras el acto de entrega del Premio Son Muller, tuvo lugar en la Praza Maior la visita al tótem del proyecto Recorda, impulsado por Bonhomía Asociación con la colaboración del Ayuntamiento con el objetivo de empoderar a la mujer. El primer año en Lugo y en el 2017 en gran parte de España, en cientos de espejos de diversos lugares (centros de salud, ayuntamientos, tiendas, edificios de viviendas, universidad...) se pudo leer un mensaje de autoestima que llegó a miles de mujeres: "Recuerda que la mujer más importante del mundo está, ahora mismo, delante de ti". Este tótem

Seguidamente se procedió a la lectura de un manifiesto por el 8-M por parte de Fátima Pérez Calderón, integrante del Foro Feminista Maruja Mallo. El texto, tratado en el Foro de Igualdad, es el siguiente:

Xuntas somos máis. Cada 8 de Marzo celebramos a alianza entre mulleres para defender os nosos dereitos conquistados. Foi a unión de moitas mulleres no mundo a que conseguiu grandes vitorias para todas nosoutras e a que nos proporcionou os dereitos que hoxe posuímos. Precédenos unha longa xenealoxía de mulleres activistas, sufraxistas e sindicalistas. Non obstante, sabemos que aínda non é suficiente: queda moito por facer, e nosoutras seguimos loitando.

A sororidadeé a nosa arma; é a acción multitudinaria a que nos permite seguir avanzando. A data do 8 de marzo é nosa, internacional e reivindicativa.

As mulleres seguimos a sufrir unha situación de desigualdade laboral e de todas as desigualdades que afectan á condición de ser mulleres no noso país:

  • As mulleres sufrimos e seguimos sufrindo en maior medida as consecuencias da crise.
  • As mulleres temos unha dobre xornada, unindo ao traballo laboral o traballo non remunerado no ámbito doméstico e no dos coidados.
  •  As mulleres temos de ganancia media anual preto de 6 puntos menos con respecto á dos homes.
  • Copamos o emprego a tempo parcial: máis do 20% das mulleres asalariadas traballan a tempo parcial, en moitos casos non desexado, e noutros moitos para o coidado das criaturas e das persoas dependentes.
  • O emprego das mulleres segue a caracterizarse pola temporalidade. En 2017 os contratos indefinidos asinados por asalariadas en Galicia supuxeron menos do 5%.
  • A fenda salarial sitúase de media nun 23% en detrimento do salario das mulleres.
  • As pensións das mulleres son moito máis baixas cás dos homes, chegando a unha diferenza de case un 40%.

Por iso, é urxente abordar por lei medidas para erradicar as discriminacións históricas que condicionaron e condicionan a vida das mulleres, en especial en todo o relativo ao emprego e a vida laboral.

Queremos denunciar os recortes orzamentarios nos sectores que máis afectan ás mulleres: o sistema de saúde, os servizos sociais e a educación.

Esiximos un avance na coeducación en todos os ámbitos e espazos de formación e unha educación que non relegue a nosa historia ás marxes dos libros de texto.

Ningunha muller é ilegal. Dicimos basta ao racismo e á exclusión! A consecuencia directa das guerras é a existencia de millares de mulleres refuxiadas en todo o mundo. Esiximos a súa acollida. Denunciamos a utilización das mulleres como botín de guerra.

Non queremos esquecer as mulleres que son utilizadas como mercadoría para a explotación sexual.

A nosa identidade é múltiple: somos diversas. Vivimos na contorna rural e na contorna urbana, traballamos no ámbito laboral e no dos coidados. Somos paias, xitanas, migradas e racializadas.

Berramos non ás violencias machistas, e esiximos que o Pacto de Estado se dote de recursos e medios para o desenvolvemento de políticas reais e efectivas que axuden a conseguir unha sociedade libre de violencias contra as mulleres e as nenas.

Pero tamén berramos non ás violencias machistas, cotiás e invisibilizadas, que vivimos as mulleres sexa cal sexa a nosa idade e condición. Queremos poder movernos en liberdade por todos os espazos e a todas horas. Sinalamos a violencia sexual como expresión da apropiación patriarcal do noso corpo.  É urxente que a nosa reivindicación Nin unha menos sexa unha realidade.

Denunciamos a LGTBIfobia social, laboral e institucional que sufrimos moitas de nosoutras, como unha forma de violencia machista. Dicimos non á patoloxización e apropiación dos nosos corpos e as nosas vidas, non aos feminicidios trans, non á transmisoxinia! Somos mulleres e somos diversas.

Para rematar, hoxe 8 de marzo é unha xornada histórica para a loita internacional das mulleres pola consecución efectiva dos nosos dereitos, e o Concello de Lugo e o Foro de Participación Cidadá en materia de Igualdade  aprobaron dar o seu apoio á folga feminista.

Viva a folga de coidados, de consumo, laboral e educativa!

Viva a folga feminista!

Se nosoutras paramos, para o mundo!

Noticias relacionadas