El Ayuntamiento de Lugo celebra el 90 Aniversario de la II República con un acto reivindicativo para ensalzar sus valores de libertad e igualdad

La alcaldesa de Lugo, Lara Méndez, dio lectura al manifiesto y presidió el acto, al que fueron invitados todos los grupos políticos de la Corporación.

Miércoles, 14 de abril de 2021
Fuente: 
Gabinete de Prensa
El Ayuntamiento de Lugo celebra el 90 Aniversario de la II República con un acto reivindicativo para ensalzar sus valores de libertad e igualdad

La alcaldesa de Lugo, Lara Méndez, acompañada de los concejales del equipo de gobierno y de la diputada provincial de Régimen Interior, Pilar García Porto, presidió esta mañana el acto de conmemoración del 90 aniversario de la II República al que también fueron invitados todos los grupos políticos presentes en la Corporación.

La regidora daba lectura, delante del monolito de la Praza da Soidade, a un manifiesto con el que Lara Méndez quiso ensalzar los valores de libertad e igualdad que se promovieron en esta época de apertura democrática del país.

“Hoxe, 14 de abril, queremos lembrar e recoñecer o papel das mulleres e homes que, cun gran compromiso social, loitaron pola construción dunha España, dunha Galicia, dun Lugo próspero e plural. Cando se celebran xa 90 anos desta efeméride, cómpre reivindicar de novo a loita pola democracia e polos dereitos económico-sociais”, manifestó la alcaldesa que aprovechó la ocasión para, apelando a la "cultura republicana - que sitúa a las personas en el eje de la acción política" - hacer un llamamiento al conjunto de la ciudadanía invitándola a participar en los procesos de interés general.

“Este debe ser un día de recordo e homenaxe a todo o que a República supuxo para nosa terra: liberdade, a xeneralización de moitos dereitos, o progreso social, o laicismo e a igualdade. Poetas, escritoras e escritores, profesionais da docencia, a medicina e a política, xornaleiros e xornaleiras … vítimas – as asasinadas, arruinadas ou empuxadas ao exilio - débennos facer lembrar o significado da República para manter viva a súa esencia, a súa loita pero tamén os seus logros. A República que non debemos esquecer descansa na memoria das aulas, dos colexios, da Cultura, da Asistencia Social. Descansa tamén na presenza das mulleres na vida pública”, ahondó la alcaldesa.

“En 2021, nove décadas despois, nun complexo e dificultoso contexto económico e tamén social, debemos seguir crendo e defendendo que a democracia, o respecto e a unión son a única vía para gañar o futuro”, señaló Lara Méndez que finalizó su intervención parafraseando a Clara Campoamor - una de las responsables de que la Constitución del 31 incorporara, por fin, el voto femenino -en la contestación dada al Diario El Liberal a la pregunta ¿Monarquía o República?.

“¡República, República sempre! Porque é a forma de goberno máis conforme coa evolución natural dos pobos”, concluyó la regidora.

Audio

  • La alcaldesa de Lugo, Lara Méndez, sobre el 90 Aniversario de la II República (I) | Descargar mp3
  • La alcaldesa de Lugo, Lara Méndez, sobre el 90 Aniversario de la II República (II) | Descargar mp3

Noticias relacionadas